29 Eylül 2013 Pazar

Expo 2013'ü Son Anda Yakalamak

İstanbul- Gyeoungji Dünya Kültür Expo 2013
Tam 22 günlük fuarın ellerimden kayıp gitmesine seyirci oldum siz de olun istedim.
Bir koreseverin bayramı sayılabilecek fuarda ne mi yaptım.
Sadece tam anlamıyla "Musicbank in İstanbul"u değerlendirdim.
Şöyle bir geriye bakıyorum da o da olmasa kendimi bi yerlerden atmam gerekirdi.
22 gün boyunca bugün giderim şu gün giderim derken bitti işte.
Yalnız gitmek istemedim.
Keyfini birileri ile olursam daha iyi çıkarırım, eğlenirim, şımarırım derken yanıma bir yoldaş bulamadım.
Artık son gün yalnız da olsam gitmeliyim derken...
Atladım dolmuşa ardından kadıköyün iğrenç kokusu eşliğinde vapura.
O vapur yolculuğu için çekiyorum senin kokunu kadıköy bilesin...
Eminönündeki pavilyona girdim.
Orayı daha önce nasıl görmemişim hiç bir fikrim yok üstelik kocaman da bir yer
panoromik resimlere bayılıyorum

Bakar mısınız şu görüntüye en sevdiğim iki şey aynı karede
Galata kulesi ve Kore tarihi yapısı

Bol vaktim olduğundan keyfini çıkararak gezindim.

Bol bol görsel efektler, animasyonlar kullanılmış.
Çan sesinden sonra Silla'yı anlatan görsel şov olmasına rağmen ne yalan söyleyim ben izlemedim
Ufacık bir kısmını izledim.
Tam olarak şu kısmını

video

Dragonlara bayılıyorum dragondan sonra koptum zaten.
Aklım şu an çin mitolojisine uçup gitti bile :D
Hatta size saçma gelebilir ama Jackie Chan'in animasyonuna gitti.



Konumuza dönelim hep konuyu dağıt cık cık...
Hmmm neler vardı
İhtişamlı Silla'nın altınlarından, tarihi eserlerinden örnekler sergileniyordu.
Bir sürü resim çektim sanki hepsine dönüp dönüp bakacakmışım gibi
Hangi müzeye gitsem aynısını yaparım hepsinin resmini çekerim.
O kadar çektim siz de nezaketen olsa bakın bir kısmına :D



Tokalara bayıldım.
Aynısından istiyorum.
Beyaz atlı prens sözüm sana.


Şöyle hoş bir köşe hazırlamışlar.
Oturuyorsun karşısına Kore'nin güzel saraylarının, bahçelerinin resimlerine bakıyorsun, soluklanıyorsun vakit öldürüyorsun.


Fotoğraflarla dolu bir koridoru geçtikten sonra Kore savaşı ile ilgili bir alan ki ben orda da pek durmadım.
Hatta aslına bakarsanız bi resim çekip uzaklaştım.


Sırada robot şov var, görsel şovla birlikte.







En son kısım ise dileklerin renkli kağıtlara yazılıp asıldığı ve fotoğraf çekinip ekrana şutlandığı bölüm.
İşte bu da çirkin yazım ve benim dileğim




Kültür pavilyonunu gezmeyi bitirdikten sonra ver elini  Beyazıt Meydanı
O da nesi her şey kaldırılmış
Yerinde yeller esemiyor inanılmaz kalabalık.
İşportacı pazarı gibi...
Hmmm buralar senin yerin değil nevale tabanvay sultanahmete yollanmalı dedi benim iç ses
"Sultanahmet Allahtan hala hareketli"





Hmmmm mısır
Beast yer de benim neyim eksik caaağnım memleketimde


Aldım mısırımı
Evet direk bu sebepten aldım.
Bir önceki yazımdan hatırlarsınız ben artık bi fangörlüm herşey beklenir artık benden.
Mısır iyi de geldi zira kendisi öğlen yemeği ve akşam yemeği yerine geçti



Kore hasat törenine denk geldim.
İzlerken saçma ama eminim katılsam eğlenceli olur dediğim bir oyun tutturmuş ahjussiler* ahjummalar*

video


Veeeee sonunda muhteşem kapanış seremonisi.
Demet Tuncer (tiyatro oyuncusu hani çocuklar duymasında ismailin favorisi) ve Koreli partnerinin sunumu bence oldukça keyifliydi
Sempatik hatun :D


İlk önce Koreli ve Türk çocuklardan oluşan bir çocuk korosu sahne aldı.
Çocuklar ne kadar sevimli olsa da saçma olan nokta şarkıları playback söylemeleriydi.



Kore klasik müzik gösterisi
Dikkatimi çeken nokta ise hepsinin yüz ifadesinin aynı olması.






Ve "Miso 2 - Silla The Land Of The Gods" müzikali


Tamamını izlemediğime inanılmaz pişman oldum.
Aşık olduğum gösteri ya da aşık olduğum .... Soldaki ... Neyse konumuz bu değil :D :D




Taekwondocu çocukların gösterisi
Buna bayılacağınıza eminim
Yok artık dedim defalarca



Ardından bir diğer, çok keyifli müzikal "Flying"
Bu Korelilerde sevimli olma geni var ya da sonradan çok iyi öğreniyorlar.



Türk ve Korelilerden oluşan bir dans gösterisi
Tarihi dans ile modern dansın kapışması şeklinde (B-Boy gösterisi)
Bunlar da tam sevimli serserilerdi




Son olarak mehteran ekibi
Videonun başında görünen sevimli çocuğu çekemeden edemedim.
O kadar güzel eşlik ediyordu ki
Çocuğa sarılmamak için kendimi zor tuttum


En sonunda bu şova katılan herkes sahneye geldi


fuarı kaçırmanın burukluğu ile bitmiş oldu böylece
kendime bir kere daha söz verdim bilmem kaçıncı kere bir dahakine şansımı iyi kullanacağım diye

not: Fuara katılamayanlar da bir nebze olsun neler olmuş görebilsin diye videolar çektim ve inanın yüklemesi muhteşem hızlı ttnet! ile günlerimi aldı.
Ama şunu gördüm bu kamera artık günümüz teknolojisinde tatmin edici değil






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder